Bireysel Sporcu Sponsorlugu

14 Ağustos 2011 Pazar
Bireysel Sporcu Sponsorluğu

Yapmakta olduğu spor dalında başarılı olan veya potansiyel başarıya sahip olabilecek bireylerin finansal olarak desteklenmesiyle bu sponsorluk yapılmaktadır. Temel amaç; firmanın tespit ettiği hedeflere ulaşmakla birlikte daha çok bireylerin sponsorluğu kuruluş reklamının yapılması ve toplumla kuruluşun daha kolay iletişim kurmasını sağlamak için yapılmaktadır. ( Okay, 1993 )

Bireysel sporcu sponsorluğunda, bir sporcuya çeşitli sebeplerle sponsorluk yapılır. Örneğin, sporcu sponsora isim veya marka farkındalığını yükseltme fırsatı sağlayabilir. Malzeme destekli sabit ağırlıkla serbest dalış bayanlar dünya rekorunun sahibi Yasemin Dalkılıç'a Quantum ( Saat Markası ) sponsorluk yapmaktadır. Seçilen sporcunun yaptığı “ Aletli dalgıçlık” ile “Zaman”'ın çok iyi örtüştüğü görülmektedir. ( Argan ve Katarcı, 2002 )

Bireysel sporcuların sponsorluğuna iyi bir örnek olarak NIKE'ın Micheal Jordan'ın sponsorluğunu yapması gösterilebilir. NIKE'ın 1980'lerde pazar payının düşmesi ve rakibi Reebok'un NIKE karşısında stilini geliştirmesi, tanıtımını yapması ve rahat aerobik bir ayakkabı üretmesiyle üstünüğü ele geçirmesi karşısında, NIKE'ın tekrar yükselişe geçmesi için güçlü bir imaja gereksinim duyması nedeniyle o sıralarda North Carolina State Universty'nin son yılında profesyonelliğe geçme aşamasında olan genç basketbolcu Micheal Jordan'ın sponsorluğunuu üstlenmiştir.
Belirli bir zamanda prefosyonel düzeyde yetkinliğini kanıtlamamış bir oyuncuya 2,5 Milyon Dolar ödemesinden dolayı şirket eleştirilmesine rağmen, “Air Jordan” ile tüm zamanların en başarılı spor çizgisini yakalamayı başarmıştır. 1993 yılının başlarında ABD'de satılan spor ayakkabılarının her üçünden birisi NIKE olmuştur. ( Amis, Slack ve Berrett, 1999 )

NIKE, Jordan'ın ve diğer ünlü sporcuların değişik faaliyet alanlarında sponsorluklarını yapmaya devam etmiştir. Spocular da bunun karşılığında zaman zaman motivasyonu artırıcı konuşmalar yapmışlar, satış toplantılarında ev sahipliği yapmışlar, yeni ürün tanıtımlarını ssergilemişler, müşteriler ve çalışanlarla golf oynamışlar ve ürün gelişimine yardımcı olmuşlardır.
Jaguar, imajı kuruluşun stratejisine uygun olduğundan futbol oyuncusu Alan Shearer ile 15 milyon pound'a 3 yıllığına anlaşma. İmzalamıştır.

Alpler' in 12 doruğundan beşine tırmanıp, Türk Bayrak diken dağcı Alper Sesli'nin bu tırmanışlarının sponsorluğunu "Alpler' den gelen lezzet" sloganının sahibi Milka üstlenmiştir. (Cumhuriyet,25 Eylül 1996. )