Otel İsletmelerinde EFQM Onemi

14 Ağustos 2011 Pazar
Otel İşletmeleri ve EFQM’in Önemi

EFQM Mükemmellik Modeli İşletmeleri Başarıya Ulaştırmada önemli bir etkendir. Bu model otel işletmeleri tarafından uygulanması gereken önemli bir sistemdir.
Organizasyonların sürdürülebilir avantaj elde edebilmeleri için değerlendirme ve iyileştirme adına bir çalışma çerçevesi olması amacıyla çıkarılan bu model, yönetimin dikkat edeceği alanları yapılandırmış, spesifik amaçlara odaklandırmış ve değerlendirme araçlarını etkin hale getirmiştir. Model yöneticilerin sadece karar almada ki etkinliklerini artırmaz, aynı zamanda nereye odaklanmaları konusunda da yol göstermektedir(Kara, 2009;13).

Müşteri memnuniyetinin, çalışanların memnuniyetinin ve toplumda olumlu etkilerin sağlanabilmesi, iş sonuçlarında mükemmelliğe ulaşılabilmesi için politika ve stratejilerin, çalışanların, kaynakların ve proseslerin uygun bir liderlik anlayışıyla yönetilmesi ve yönlendirilmesi gerekir(Yürütücü, t.y., 4).

Bu modele göre otel işletmeleri müşteri memnuniyetini ne ölçüde tatmin ederse o ölçüde de kalitesini ve başarısını artırır. Otel işletmeleri müşteri tatminini sağlamak için iç müşteri memnuniyetini artırmalıdır. İç müşterilerin yani personelin tatmini EFQM Mükemmellik Modelinin “Çalışanlar” kriteriyle doğrudan ilişkilidir.

Bunun yanında yöneticilerin uygun bir liderlik anlayışına sahip olması da bu modelin temel kriterleri açısından büyük önem taşımaktadır. Çünkü lider bütün işletmeyi doğrudan etkileyecek politikalar ve stratejiler geliştirebilir.
Dolayısıyla liderlerin işletmeleri doğru yönetmesi “Politika ve Strateji” kriteri açısından da önem taşımaktadır. Anlaşılacağı üzere “Liderlik” kriteri bu modelin en önemli kriterlerinden birisidir.

EFQM Mükemmellik Modeli işletmelere önemli avantajlar sağlamaktadırlar. Otel işletmelerinin uygulamak isteyip de uygulayamadığı yönetim anlayışlarını bünyesinde barındırıp, bunları en kolay ve hızlı biçimde uygulatan bir yönetim anlayışıdır.
Bu modele duyulan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Sadece turizm sektöründe değil, birçok sektörde kolayca uygulanabilir ve bu uygulama sonucunda işletmelere gelecek adına da birçok avantaj sağlayabilir. Bu yüzden bu model ülkemizdeki işletmeler tarafından ve özellikle de otel işletmeleri tarafından uygulanması gerekir.