Spor Organizasyonları ve Lig Sponsorluğu

Para, techizat v.b. gibi araçlarla desteklenen spor organizasyonlarında maliyetin çok yüksek olması yüzünden resmi sponsorlara oldukça fazla ihtiyaç duyulmaktadır. ( Okay ve Okay, 2002)

Spor organizasyonlarının sponsorluğunda yapılan faaliyetler, hem techizat hem de özellikle para bakımından desteklenmektedir. Bu alanda sponsorlara ihtiyaç oldukça fazladır. Çünkü, yapılan düzenlemelerin, faaliyetlerin ( ulusal/uluslararası yarışmalar, kupalar, olimpiyatlar gibi ) maliyetleri oldukça yüksektir. ( Argan ve Katırcı, 2002 )
Canon'un kendi ismini verdiği Canon Futbol Ligi, İngiltere'de 92 futbol klübünün katılımıyla 3 yıldan beri yapılmakta, haftanın 6 günü medyada haber, röportaj olarak ve yılın birkaç ayında devamlı olarak haberlerde yer almaktadır. (Okay, 1998)
1996 Uluslararası Alanya Plaj Voleybolu Turnuvası, Arçelik ve Pepsi Max' in sponsorluğunda ve FILA, Ford ve Tursel' in yardımcı sponsorluğunda gerçekleştirilmiştir. Alanya'da yapılması nedeniyle bölgesel bir sponsorluk gibi görülen bu turnuva, aslında Dünya Beach Volley serisinin bir ayağıdır. 1992 ve 1993'de interStar'da ve 1994'te atv'de yayınlanan bu turnuva, Dünya Beach Volley serisinin bir ayağı. olduktan sonra, Avrupa'nın en çok izlenen TV kanalı NBC Super Channel' da da birer saatlik programlar halinde yayınlanmıştır. Toplam 250 milyon insana ulaşabilen bu kanalda isimleri görünen sponsorlar, ancak milyarlar ödeyerek yayınlatabilecekleri tanıtımlardan çok daha az paraya, çok daha uzun süre ekranda kalmayı başarmışlardır. (Boyacıküpü ve Yaz, 1995)