Pazarlama Bilesenleri Nelerdir

14 Ağustos 2011 Pazar
Pazarlama Bileşenleri Nelerdir
Pazarlamanın bileşenleri; mal-hizmet ya da markanın konumlandırılması için önemli unsurlardır.
Ürün
İşletme stratejilerinin seçilip uygulanmasında ürün, merkezi bir role sahiptir. Çünkü bir işletmede pazarlama karmasıyla ilgili işlemler bu elemanla başlamakta, çabalar ürünün gerektirdiği şartlara göre planlanmakta tüketici tarafından kabulüyle gerçekleşmektedir.
Fiyat
Pazarlama bileşenlerinin kontrol değişkenlerinden fiyat bir ürünün alıcı tarafından elde edilmesi için kabul edilmesi gereken bir değerdir.
Tutundurma
Piyasada bulunan bir mal-hizmet ya da markaya talebi arttırabilmek için gösterilen çabaları kapsamaktadır.
Bir ürün veya hizmetin, bir kurumun bir kişinin veya fikrin kamuya (hedef pazara) olumlu bir biçimde tanıtılıp benimsetilmesine tutundurma denir. (Oluç, 1989)
Dağıtım
Bir malın üreticiden tüketiciye doğru izlediği yoldur. Bunun yanında üreticiler ile tüketiciler arasındaki bağlantıyı sağlayan ürünü, hedef pazara taşıyan yoldur.