Sponsorlugun Amaclari

14 Ağustos 2011 Pazar
Sponsorluğun Amaçları

Firmalar, çeşitli nedenlerden ötürü sponsorluk üstlenebilirler. Kuruluşların genel olarak sponsorluk üstlenme nedenlerini Amerika'nın tanınmış Halkla İlişkiler ve İletişim Danışmanlığı Şirketi Hiil&Knowlton''n sponsorluk direktörü Theo Chapman, şu şekilde sıralamaktadır (Sponsorluk Bülteni, 2002) :

       İmaj yaratmak
       Satışları yükseltmek
       Değer kazandırmak
       Markayı yeniden konumlandırmak
       Ürünün farklılaştırmak
       Üniversal bir dil oluşturmak
       Karşılıklı iyi niyet oluşturmak
       Çalışanlar ile ilişkileri geliştirmek
       Farkındalık yaratma
       Algılamayı maksimize etmek
       Etkili medya yansıması elde etmek

Her işletmenin sponsorlukla ilgili amaçları farklı olabilir. Ancak tüm bu amaçlar; firma amaçları, pazarlama amaçları, medya amaçları ve kişisel amaçlar firmanın genel amaçları; kamuoyunda farkındalık yaratmak, firma imajını güçlendirmek veya imajda değişiklik yapmak,sosyal yönleri ile firmanın algılanmasını sağlamak; toplumla, finansal kuruluşlarla ve devletle ilişkileri geliştirmek, çalışanların firmayla ve birbirleriyle olan ilişkilerini sağlamlaştırmak, müşterilerini ağırlayarak ve onlara iyi vakit geçirterek onlarla olan ilişkilerini güçlendirmek ve rekabet ortamında diğer firmalara üstünlük sağlamaktır.
Firmanın pazarlama amaçları; marka farkındalığı yaratarak markayı konumlandırmak ve bu şekilde hedef pazara ulaşmak, bunların sonucunda satışlarını arttırmak; ürün tanıtımı yapmaktır. Firmanın medya amaçları; sponsorluğunu üstlendiği olay sayesinde medyada yer alarak görünürlüğünü ve duyurumunu arttırmak, reklam kampanyalarının etkinliğini yükseltmek, geleneksel reklam ortamlarındaki mesaj çokluğundan sıyrılarak dikkatleri mesaja çekmektir. Kişisel amaçlar ise, firma yönetiminin sponsorluğa karar vermedeki ilgisidir. Örneğin, yönetimin bir spor olayına olan ilgisi, sponsorluk kararını etkileyebilir.

Bu duruma, geçmişteki sponsorluk anlayışında oldukça fazla rastlanmaktayken, bugünün modern sponsorluk anlamında pek fazla sık rastlanmamakla beraber yine de sırf bu amaçla sponsorluk yapan firmaların olduğu bilinmektedir.