Otel İşletmelerinde EFQM Mükemmellik Modeli
Otel İşletmelerinde Kalite Kavramı

Günümüzde kalite kavramı dar tanımlama kalıplarından çıkarak, esnek ve dinamik bir yapı içine yerleştirilerek stratejik bir yönetim aracı haline gelmiştir. Bu sadece otel işletmeleri ya da başka bir sektör için değil, birçok sektör için kaçınılmaz hale gelmiştir.

Müşteri istek ve ihtiyaçlarının sürekli değiştiği bu dünyada işletmelerin buna kayıtsız kalması düşünülemez. Bu yüzden işletmeler kalite anlayışını benimsemeli ve bu anlayış etrafında uygulaması gereken politika ve stratejileri hayata geçirmelidir.
Her şeyden önce kalite, müşteri istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun özelliklerin, yani yönetim tarafından belirlenmiş standartların sürekli ve tutarlı olarak uygulanması olarak kabul edilmelidir. otel işletmeleri açısından kalite ise, turistlerin mevcut ya da doğabilecek ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik mal ve hizmetlerin üretilmesi, işletmenin faaliyet verimliliğinin artırılması ve etkin bir maliyet kontrolü ile kullanılan stratejik bir araçtır(Aymankuy, 2005;60).

Kalitenin Otel İşletmeleri Açısından Önemi

Günümüzde otel işletmeleri kalitenin en yoğun olarak hissedilmesi gereken işletmelerin başında gelmektedirler. Evlerinden kilometrelerce uzaklarda yoğun çalışma temposunun ardından belli bir süre dinlenmek için ayrılarak işletmelere gelen misafirlerimiz doğal olarak bizlerden iyi bir servis ve hayallerinde yaşattıkları hizmeti beklemektedirler.

Memnun bir misafirin kaldığı işletmeyi arkadaşlarına, yakınlarına, iş yerindeki arkadaşlarına tavsiye edeceği unutulmamalıdır. Bu sebeple kalite ve alitede süreklilik çok önem kazanmaktadır. Kalite her şeyi olduğundan pahalıya mal ederek ulaşılacak bir değer değildir. Kalite öncelikle takım çalışması gerektirir. Kalite her şeyin önceden planlanması ile gerçekleşir. Detaylara verilecek önem gerçek kaliteyi oluşturur. Kalite çağdaş yönetim sistemlerinin tüm çalışanlar tarafından benimsenmesi ile oluşur. Kalite üzerine buna benzer daha çok şeyler söylemek mümkündür. Ancak gerçek kaliteyi misafirlerin gülen gözlerinde aramak gerekir(Sanal, 2008;1).