Saglik Sponsorlugu

14 Ağustos 2011 Pazar
Sağlık Sponsorluğu

Sağlık alanında yapılan sponsorluklar; hastanelerin, kliniklerin desteklenmesi, sağlık ve hastalıklar konusunda halkı bilgilendirme çalışmaları, sağlık alanında faaliyet gösteren kuruluşların, derneklerin vb. desteklenmesine yönelik çalışmalardır.
Becel, Türk Kalp Vakfı tarafından düzenlenen Kalp Haftası’na destek vererek, 12 yıl boyunca Becel Kalp Haftaları ile tüketicileri kalp sağlığı konusunda bilinçlendirmek amacıyla çalışmıştır. Becel, sonraki yıllardaki birçok kampanyasını yalnızca tüketicileri değil, sağlık yetkililerini de kapsayacak ve sağlıklı opsiyonlar sunacak şekilde projelendirmiştir. 12 yıl süren kampanya çerçevesinde yaklaşık 90.000 kişiye ulaşılmış ve bu kişilerin kalp sağlığı konusunda bilgilenmeleri ve kendi durumlarını öğrenmeleri sağlanmıştır. Kalp haftalarında Becel kolesterol ölçümünden tansiyon ölçümüne, spor alışkanlığından beslenme düzeni bilincine kadar toplum eğitimine katkıda bulunacak aktiviteler düzenlenmiştir. Becel'in toplum eğitimi kampanyaları arasında bayanlar koşusu, kolesterol ölçümü ve tüketici broşürleriyle toplumu bilgilendirme çalışmaları yer almaktadır.

Spor ve popüler sanat gibi sponsorluk kategorileri daha az iyi niyet sağlarken, sosyal konular ve çevre programları daha fazla iyi niyet sağlamaktadır. Çünkü, tüketiciler spor ve sanat alanında yapılan desteklerden kuruluş veya markaların ticari bir beklentileri olduğuna inanmakta, ve bir dereceye kadar reklam gibi görünen ticarileşmiş   sponsorluk   uygulamalarına   daha   az   iyi   niyet   göstermektedirler.